Meest gestelde vragen

Op deze pagina behandelen we de meest gestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen?
Neem direct contact met ons op via intratone.nl/contact/

Installateur - meest gestelde vragen

Waar kan ik de installatiehandleidingen vinden?
Hoe verander ik de ontgrendeltijd?

De ontgrendeltijd kan alleen op de centrale unit worden veranderd – deze kan niet op afstand via de portal worden veranderd. De procedure is terug te vinden in de producthandleiding.

Wat is de IP-code van de producten?

Deze code vindt u terug op de productpagina’s in onze catalogus.

Waar moet ik de module installeren?

Het beste is om de module aan de buitenzijde van het gebouw en minimaal 2 meter boven de grond te installeren. Vermijd plaatsing in een kelder of een metalen kast.

Waarom kunnen we geen gebruik maken van een simkaart van een andere provider in de module?

Het is niet mogelijk om een simkaart van een andere provider te gebruiken. Onze intercoms en toegangscontrolesystemen zijn alleen compatibel met de door ons geleverde simkaarten.

Wat is de garantie periode?

De standaard garantietijd voor Intratone-producten is 3 jaar. Sommige specifieke pakketten hebben een langere garantietijd van 10 jaar.

Hoe worden kleine onderdelen vervangen? (Glas van de naam displays, camera, enz.?)

Wij versturen geen losse kleine onderdelen. Een defect product dient in zijn geheel te worden teruggezonden voor reparatie.

Hoe kan ik een toetsenbord aan een HF mini toevoegen?

Ga in de portal naar de residentie en klik op de HF Mini. Klik vervolgens op ‘Toevoegen’ achter ‘Gecodeerd toetsenbord’.

Hoe kan ik het volume van het paneel aanpassen?

Ga naar de centrale unit en klik op ‘Configureer mij’. Hier kunt u het volume aanpassen en een aantal andere basale configuraties uitvoeren. Update de installatie om de verandering door te voeren. Het volume kan hiernaast ook direct op het intercompaneel worden gewijzigd, via het installatiemenu.

Werken jullie producten ook via WiFi?

Onze producten kunnen niet op Wi-Fi worden aangesloten.

Bewoner - meest gestelde vragen

Hoe kan ik de deur openen als ik een oproep ontvang?

Wanneer u de App gebruikt, drukt u op de groene knop om de deur vrij te openen. Wanneer u de App niet gebruikt en een (bel)oproep ontvangt van de intercom, dan drukt u op * (Sterretje).

Hoe programmeer ik dat meerdere apparaten tegelijk de oproep ontvangen?

Met de app: “Mijn intercom” op uw mobiele telefoon of tablet.

Er is geen limiet aan het aantal apparaten. U hoeft ze alleen maar te registreren met hetzelfde telefoonnummer, het primaire nummer dat u aan uw beheerder heeft gegeven. Ook de beveiligingscode tijdens de installatie wordt naar dit primaire nummer gestuurd.

Al deze toestellen gaan dan tegelijk over en het eerste toestel dat opneemt, kan de oproep ontvangen en reageren.

Heb ik per se een mobiele telefoon nodig?

Nee, die heeft u niet per se nodig. Bewoners kunnen ook de vaste lijn gebruiken. Via de vaste lijn kunt u echter alleen wel audiogesprekken van de intercom ontvangen.

Om de app te gebruiken, en om videogesprekken te kunnen ontvangen, heeft u wel een smart device nodig (tablet of smart phone).

Is mijn telefoonnummer zichtbaar op de intercom?

Nee, de (prive) telefoonnummers van de bewoners zullen niet zichtbaar zijn op het intercom paneel.

Hoeveel verschillende telefoonnummers kan ik aanmelden?

U kunt twee telefoonnummers registreren – een primair nummer en een secundair nummer.

Kan ik de App op "niet storen" zetten?

Met onze Intratone app heeft u de mogelijkheid om het geluid op “stil” te zetten zodat u niet gestoord wordt.

LET OP! U zult dan ook geen Video oproepen meer ontvangen.

Kan ik mijn bezoeker zien zonder dat deze erachter komt?

Ja. Bij de instellingen van de Intratone app, moet je “Automatisch antwoorden” op “uit/off” zetten.

Wat gebeurt er wanneer er een netwerkprobleem in of bij de woning is?

Dan ontvangt U een audio-oproep in plaats van een video-oproep.

Ik wil een nummer toevoegen - met wie moet ik daarvoor contact opnemen?

U zult contact moeten opnemen met uw woningbouwvereniging of de beheerder van het gebouw. Zij zullen uw telefoonnummer kunnen toevoegen en/of aanpassen.

Is er een vertraging tussen de lancering van de oproep en de ontvangst van de oproep op mijn app

U ontvangt een melding 2 seconden nadat het gesprek op het paneel is gestart. Als er een vertraging is, kan dit te wijten zijn aan een slecht 4G- of wifi-signaal.

Is een bewoner verplicht om een telefoonnummer op te geven?

Voor het gebruik en de juiste werking van een Intratone intercoms is per woning minstens één telefoonnummer nodig. De bewoner kan kiezen tussen een vast nummer en een mobiel nummer.

Is er een beknopte handleiding?

Ja, die kunt u hier digitaal bekijken:

https://www.intratone.nl/document/handleidingen/

Beheerder - meest gestelde vragen

Waar kan ik een handleiding vinden?

Hier kunt u een goed overzicht voor het gebruik van de beheer website vinden:

https://www.intratone.nl/document/beheer-website-handleiding/

Bij ons wonen veel ouderen. Kunnen zij ook met de apparatuur omgaan?

Ouderen kunnen oproepen beantwoorden met de toestellen van hun voorkeur: de vaste telefoons, mobiele telefoons of smart devices.

We hebben hier folders voor beschikbaar met een duidelijke gebruiksaanwijzing. Zo kunnen klanten comfortabel de deur openen zonder er naar toe te hoeven gaan.

Mensen willen geen oproepen ontvangen op het werk, buiten, etc.

Met onze Intratone-app hebt u de mogelijkheid om de App op stil te zetten zodat u niet gestoord wordt.

Is het mogelijk om enquêtes op het interactieve notitiebord te houden zonder gebruik van badges?

Om uw antwoord op een enquête te bevestigen, moet u een de Intratone Badge gebruiken. Sommige fobs van andere fabrikanten kunnen ook worden gebruikt – neem contact op met Intratone Support voor meer informatie.

Mensen zijn gewend aan het hebben van een binnenpost. Hoe kunnen zij dit opvangen?

Bewoners hebben nog steeds de mogelijkheid om een interne eenheid te gebruiken. Vaste lijnen kunnen worden geprogrammeerd als een intern toestel. Daarnaast hebben bewoners ook de mogelijkheid om een mobiele telefoon te gebruiken.

Is onze oplossing ook geschikt voor mensen met een handicap?

Ja, onze toepassingen zijn uitermate geschikt voor mensen met een handicap. Wanneer een bezoeker belt, hoeft de bewoner niet meer naar de binnenpost te rennen om de oproep te beantwoorden. Met Intratone kunnen bewoners hun intercom overal beantwoorden. Ze zijn vrij om hun eigen apparaten te gebruiken om te zien wie er voor de deur staat en de deur te openen, ongeacht of ze thuis zijn of niet. Voor toegangscontrole kunnen bewoners handsfree zenders gebruiken om de voordeur binnen een bereik van 1 meter te openen zonder dat ze de deur met een sleutel hoeven te ontgrendelen.