Franse Intratone opent kantoor in Nederland

Intratone komt naar Nederland. Hier kennen veel mensen dit beursgenoteerde bedrijf nog niet, maar in Frankrijk is Intratone met afstand de grootste op het gebied van Intercoms en veilig toegangsbeheer. Intratone opent nu ook een Benelux-kantoor in ons land.

Waarom maakt een land als Nederland, dat voorop loopt op het gebied van technologie, nog steeds gebruik van ‘ouderwetse’ systemen als intercoms met een draadje? Dat kan anders. Intratone verovert de markt met een intercom-systeem dat is uitgerust met een SIM-kaart.

Eerste stappen in Nederland

Het idee is in Frankrijk ontstaan doordat CEO Roger Leclerc zich afvroeg of er geen systemen bestonden die hulpdiensten als politie, brandweer en ambulance toegang tot appartementencomplexen zou geven voor het verlenen van eerste hulp. Dit heeft geleid tot de oprichting van Cogelec. Hieruit ontstond het merk Intratone, omdat er behoefte was bij appartementen-eigenaren aan een systeem waarbij de bewoners de toegang op een centrale plek kunnen beheren én waarbij efficiency en kosten belangrijk werden geacht.

Intratone heeft plannen om in de Benelux een minstens even grote speler op het gebied van toegangscontrole te worden als het al in Frankrijk is. Dit willen we bereiken door op veel “Housing” gerelateerde beursen te staan. Te beginnen in januari op de “Polyclose” in Gent en eind januari op de Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer 2020 (Stand i14) maar ook op de stand van onze partner DTC Systems.

Made In France

Op ieder product van Intratone staat: ‘Made in France’. Daarmee wil het bedrijf aangeven dat producten een Europese garantie hebben, duurzaam gemaakt worden en voor innovatie staan. Frankrijk is, in tegenstelling tot wat veel Nederlanders denken, een zeer creatief land waar heel wat innovaties vandaan komen. Intratone is daar een duidelijk exponent van.

Toekomst van Intratone

Het komende jaar zal Intratone zich concentreren op drie pijlers: service, duurzaamheid en partners. Ook lanceert het bedrijf twee producten die de communicatie met bewoners sneller en directer maakt. Verder komt er een eigen magazine waarin partners en klanten nog beter kunnen worden geïnformeerd