Het lunchinterview met Sjoerd van de Geijn

28/10/2019

Zeven vragen bij de lunch

1. Wat eet je voor de lunch vandaag?

‘Vandaag eet ik rijstwafels met avocado en zalm. Meestal neem ik eten mee naar werk.Het hangt een beetje van de drukte af of we hier met zijn allen eten. Soms eet ik buiten de deur en soms aan het bureau. Ik werk sinds maart bij Intratone en ben verantwoordelijk voor de interne sales.’

2. Hoe ziet je dag er meestal uit?

‘Ik zorg ervoor dat alles geregeld wordt voor bestaande klanten. Ik check alle follow-ups. Bijvoorbeeld wanneer een woningstichting Intratone gaat installeren of gebruiken. Dan zorg ik ervoor dat alles loopt en iedereen op tijd aan de slag kan.’

4. Wanneer heb jij een goede werkdag gehad?

‘Ik vind het leuk met het team te kunnen zitten en uit te voeren wat we gepland hebben. Als een traject doorgaat waar we al lang mee bezig zijn. Eigenlijk als alles op rolletjes loopt.’

5. Wat is leuk aan het werken voor Intratone?

‘Het is een gerenommeerd bedrijf waar je toch de cultuur en het gevoel van een start-up hebt. Dat komt waarschijnlijk omdat Intratone nog redelijk nieuw is in Nederland. Ik heb ervaring met het opzetten van structuren en processen. Voornamelijk bij start-ups die naar scale-up gaan. Daarin heb ik ook veel ervaring met de softe kant, het coachen van het team. Deze skills kan ik goed toepassen bij Intratone. Verder is het leuk dat elk half jaar nieuwe producten worden gelanceerd.’

 

‘Intratone is een bedrijf waar mensen op de eerste plek staan’

 

6. Intratone is een internationaal bedrijf, merk je dat in de dagelijkse praktijk?

Laatst hadden we een dag in Frankrijk op het hoofdkantoor waar alle collega’s uit verschillende landen elkaar ontmoetten. Dan worden nieuwe producten gelanceerd. Het is heel leuk om te zien hoe al die internationale sales-jongens reageren op de nieuwe speeltjes die ze kunnen verkopen.

Ook krijg je workshops waarin verschillende follow-up trajecten worden besproken. Dan leer je ook dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. Je merkt dat per land de focus op wat andere punten ligt. Nederlanders vinden comfort en gemak het meest belangrijk, in België staat de prijs doorgaans bovenaan. In Nederland heb je het pas veel later over de prijs. Nederlanders verwachten bovenal ook een hoog serviceniveau.

 

6.     Wat maakt Intratone anders dan andere bedrijven?

Het is een bedrijf met een open cultuur. Meteen bij mijn eerste bezoek aan het hoofdkantoor in Frankrijk voelde ik me erg welkom. Het is alsof ik bij een familiebedrijf op bezoek ging. Ik heb ook veel bij corporates gewerkt; daar zijn mensen toch vaak meer een nummer en wordt er alleen gekeken naar resultaat. Intratone is een bedrijf waar mensen op de eerste plek staan. Hier leeft de vraag: ‘Hoe zorgen we ervoor dat jij je doelen bereikt?’ Bij die focus op mensen en niet alleen resultaat, voel ik me thuis.’

 

7.      En buiten werk? Waar houd je je mee bezig?

Buiten werk doe ik aan boksen, produceer ik muziek en rijd ik af en toe een oldtimerrally.
Verder probeer ik vaak steden/ landen te bezoeken waar ik nog niet eerder geweest ben; ik heb van huis uit een nieuwsgierige inborst.

 

‘Elk half jaar worden hier wel nieuwe producten gelanceerd’