Vier redenen om te kiezen voor een draadloze intercom van Intratone

Bent u toe aan het eenvoudig beheren en onderhouden van uw intercom systeem? Intratone is het meest gebruiksvriendelijke intercom systeem voor appartementen. De belangrijkste voordelen van ons intercom systeem zijn de eenvoudige installatie, gebruiksvriendelijkheid, veiligheid van 24/7 toegangscontrole en kostenbesparing op beheer. In deze blog vertellen we u meer over de diverse voordelen van de Intratone draadloze intercom voor gebruikers én beheerders.

Vereenvoudig de installatie van uw intercom systeem

Een Intratone draadloos intercom systeem is binnen een paar uur geïnstalleerd, zowel in nieuwbouw als bestaande bouw. Het ontbreken van bedrading van de intercom naar het appartement zorgt voor een snelle en eenvoudige installatie. Communicatie tussen de intercom en de gebruiker geschied door het gebruik te maken van bestaande 4G systemen. Bij het vervangen van de intercom door een Intratone draadloos intercomsysteem worden alle bewonersgegevens, zoals het koppelen van de huisnummers, namen en telefoonnummers, vooraf geprogrammeerd in het systeem. Dit zorgt ervoor dat na het aansluiten van het intercom systeem deze direct operationeel is en dat bewoners geen of nauwelijks hinder ondervinden van het vervangen. Een erkende installateur kan een Intratone toegangscontrole systeem voor vereniging van eigenaren, gebouwbeheerders en corporaties installeren. Wij beschikken over een groot netwerk van getrainde en gecertificeerde installateurs die garant staan voor een snelle en kwalitatief hoogwaardige installatie.

De draadloze intercom van Intratone is het meest gebruiksvriendelijke intercom systeem voor appartementen

Draadloos intercomsysteem voor appartementenIedereen kan omgaan met een Intratone intercom systeem voor appartementen. Het communiceren met degene die aanbelt en het openen van de deur is zeer eenvoudig. De Intratone telefoon app waardoor communicatie en toegangscontrole mogelijk wordt gemaakt is overzichtelijk en alleen maar voorzien van de functionaliteit die nodig is. Echt iedereen, van jong tot oud kan ermee overweg. Wij zijn er dan ook erg trots op dat wij kunnen zeggen dat het Intratone draadloze intercom systeem, ook wel deurtelefoon genoemd, verreweg het meest eenvoudige en gebruiksvriendelijke intercomsysteem voor appartementen is. Een groot bijkomend voordeel van het gebruik maken van bestaande telefoonnetwerken is de toename in vrijheid. Zelfs als de gebruiker niet thuis is (niet bij vaste telefoon) kan men zien dat er aangebeld wordt, communiceren met degene die aanbelt en eventueel de deur opendoen. Het opendoen van de deur als de bewoner niet thuis is heeft bijvoorbeeld voordelen bij het bezorgen van pakketten, de bezorger kan deze bijvoorbeeld plaatsen in het voorportaal van het appartementencomplex. Aangezien er nog steeds een toename is in e-commerce en het bezorgen van producten ook in de komende jaren blijft toenemen is deze mogelijkheid om buitenshuis de deur te kunnen openen een functie die erg gewild is.  

Veiligheid voorop: 24/7 toegangscontrole per telefoon

Veiligheid is een belangrijke driver als het gaat om de keuze voor een intercom systeem of bij het vervangen van bestaande intercomsystemen. Naast goede sloten, deugdelijke verlichting maakt de toegangscontrole integraal onderdeel uit van het hele veiligheidspakket. De veiligheid maar vooral het gevoel van veiligheid wordt bepaald door de mate waarin we in staat zijn controle te hebben over wie er binnen wordt gelaten en wie niet.

Aanbellen met intercom gekoppeld aan telefoon

Met een Intratone video intercom wordt het makkelijker te communiceren met de bezoeker en kan snel bepaald worden of dit bezoek gewenst of ongewenst is. De ingebouwde camera met groothoeklens werkt goed bij zowel veel als weinig licht en is voorzien van een “dome” voor de bescherming. Na communicatie kan op afstand worden overgegaan om de deur te ontgrendelen en de bezoeker binnen te laten, zowel als de bewoner of gebruiker binnenshuis als buitenshuis is. Veel Intratone intercom systemen zijn voorzien van een handsfree proximity lezer, hiermee kan door een draadloos device (sleutelhanger / druppel) in de nabijheid van de lezer te houden, een geregistreerde gebruiker toegang verleend worden. Dit verhoogd ook de veiligheid als het gaat om hygiëne.

Het Intratone intercom systeem biedt daarnaast een hoge mate van veiligheid omdat het bijvoorbeeld goed toegankelijk is voor hulpdiensten en omdat derden (familie of andere betrokkenen) op afstand kunnen controleren wie er aanbelt wanneer hun naasten of degene die ze verzorgen thuis zijn.

Maar veiligheid gaat verder dan alleen de veiligheid van de bewoners. Ook beheerders van gebouwen willen graag overzicht hebben op het gebied van toegangscontrole. Zij willen het aantal gebruikers dat toegang heeft tot een minimum beperken en volledige flexibiliteit hebben in het uitgeven van tijdelijke toegang-access-levels. Bijvoorbeeld als het gaat om het verlenen van tijdelijke toegang bij calamiteiten, schoonmaak- of onderhoudswerkzaamheden. Dit sleutelmanagement wordt gemakkelijk gemaakt met de systemen van Intratone. Modules bieden opslag aan elektronische sleutels. De toegang tot deze sleutels volgt na identificatie. Wie er wanneer gemachtigd is de sleutel te gebruiken is online te managen. Het systeem registreert en rapporteert het sleutelgebruik. Snel, simpel en veilig sleutelmanagement voor beheerders is gegarandeerd.

Daarnaast hebben wij veiligheid hoog in het vaandel staan als het gaat over gegevensbescherming en privacy. Vanzelfsprekend hebben we voor correct gebruik data nodig zoals adressen, namen en telefoonnummers. Deze data worden opgeslagen in beveiligde server omgevingen. Onze verschillende servers op verschillende locaties zijn beveiligd door OVH, de Europese leider in het beveiligen van gegevens. De beheerswebsite, waar veel data wordt geregistreerd, is een beveiligde website met beveiligd login- en wachtwoordmanagement.

We zijn bezig met het verkrijgen van de ISO 14001-kwalificatie in alle stadia van het bedrijf. Dit is een doorlopend proces.

Kostenbesparing: eenvoudig beheer en onderhoud van uw intercom systeem

Vooral beheerders van grotere complexen of meerdere complexen op afstand van elkaar profiteren van het eenvoudige beheer van een Intratone intercom systeem voor appartementen. Vanuit één locatie, bijvoorbeeld het kantoor van de beheerder, is op afstand vrijwel alles wat geregeld moet worden te organiseren. In een beveiligde omgeving waar alle objecten overzichtelijk zijn ondergebracht kan de beheerder zaken als (tijdelijke) toegang regelen, maar ook een nieuwe bewoner toevoegen aan het intercom systeem. Het blokkeren van de rechten op zoek geraakte badges is gedaan in een handomdraai en alles op afstand. Dit scheelt aanzienlijke tijd, de beheerder hoeft immers niet meer voor kleine aanpassingen of het verlenen van toegang naar de fysieke locatie toe en dit scheelt tijd en kosten. Niets voor niets zeggen we bij Intratone: op afstand de beste! Dat geldt dus niet alleen voor de bewoners, die op afstand controle hebben over de toegang ook buitenshuis, maar zeker ook voor de beheerders. Uiteraard staat de Intratone servicedesk dag en nacht voor u klaar.

Wilt u meer weten over ons intercomsysteem? Wij verzamelen al onze kennis en informatie op onze intercom pagina.


Vul onderstaand formulier in en ontvang binnen 24 uur reactie.